אַתְחַלְתָּא דִּגְאוּלָּה

כְּבָר שְׁתֵּי מֵאוֹת שֶׁהִיא מְדֻבֶּרֶת, אוֹתָהּ אַתְחַלְתָּא מִסְתּוֹרִית,
וְאִישׁ אֵינוֹ יוֹדֵעַ מִי הֵחֵל בָּהּ, וְכֵיצַד נַגִּיעַ לְסוֹפָהּ,
מִן הַתְחָלָה לְלֹא סוֹף… הַתְחָלָה שֶׁהִתְיַשְּׁנָה.
וּבְאַתְחַלְתָּא דִּגְאוּלָּה עוֹלָם תּוֹרָנִי פּוֹרֵחַ, בְּהֵיכְלֵי יְשִׁיבוֹת,
אַנְשֵׁי אֱמוּנָה מְיַשְּׁבִים אֶרֶץ, בֵּין שְׁמָמוֹת וּפְרָעוֹת.
חֻרְבָּה נִבְנֵית, וּמָשִׁיחַ אָרֹךְ זַקָּן חוֹזֶה,
חוֹמָה וּמִגְדָּל, וַחֲסִידִים אוֹחֲזִים בְּמַגָּל,
מֵאָה שְׁעָרִים, וּמִשְׁכְּנוֹת שַׁאֲנַנִּים,
מִדִּימוֹנָה לְרֹאשׁ פִּנָּה, יְהוּדִים שְׁמָמָה מְגָרְשִׁים,
מוֹכְרִים תֵּימָנִים, מַשְׁפִּילִים מִזְרָחִים, בְּהָדָתָּה נִלְחָמִים, לַהַיְטֵק שׁוֹעֲטִים,
שִׁיבַת צִיּוֹן, שׁוֹטְרִים עִבְרִיִּים, לְעוֹלָם לֹא עוֹד, כְּאִלּוּ שָׁמְעוּ זֹאת מֵאֲחוֹרֵי הַפַּרְגּוֹד.
אַךְ מִיהוּ יְהוּדִי? וְשַׁבָּת בְּפַרְהֶסְיָא? נִשּׂוּאִים חַד מִינִיִּים, וּבַצַּלַּחַת פֵּרוֹת יָם.
פְּרָעוֹת תרפ"ט, פְּרָעוֹת תשפ"א, פְּרָעוֹת תשפ"ד, מָסֹרֶת מֻשְׁלֶכֶת לָאַשְׁפָּה, מִסְתַּנְּנִים בְּכִבּוּשׁ שָׁקֵט, שִׁוְיוֹן בַּנֵּטֶל מְאַיֵּם לְמוֹטֵט, רֵפוֹרְמָה וְדֵמוֹקְרַטְיָה, טִשְׁטוּשׁ מִגְדָּרִי.
אַתְחַלְתָּא – נָשִׁים בְּטַנְק,
אַתְחַלְתָּא – גַּאֲוָה בַּפַּארְק,
אַתְחַלְתָּא – רַבָּנוּת מְפֹרֶקֶת,
אַתְחַלְתָּא – פְּרוֹגְרֵסִיבִים בַּכְּנֶסֶת,
אַתְחַלְתָּא – מִלְחֶמֶת קֹדֶשׁ שֶׁל שְׂמֹאל רָדִיקָלִי,
אַתְחַלְתָּא – אֲפִלּוּ כִּפּוּר אֵינוֹ קָדוֹשׁ עוֹד,
אוּלַי כָּךְ נִרְאֵית אַתְחַלְתָּא – לֵךְ תֵּדַע.
לְאָן מַמְשִׁיכִים, גַּרְעִין אִירָאנִי מְרַחֵף מֵעָלֵינוּ? נִרְאֶה שֶׁשָּׁכַחְנוּ מֵאַיִן בָּאנוּ, מְדִינַת כָּל אֶזְרָחֶיהָ מְחַפֶּשֶׁת מַשְׁמָעוּת, דֵּמוֹקְרַטְיָה מְקֻדֶּשֶׁת נִלְהֶבֶת מֵעַצְמָאוּת.
מַעֲצֶמֶת אָבוֹקָדוֹ, מְחַפֶּשֶׁת עַצְמָהּ בְּהֹדּוּ, מַעֲצֶמֶת סַיְבֶּר, עַם הַסֵּפֶר, מַעֲצֶמֶת הַיְטֵק, מַעֲצֶמֶת נֶשֶׁק, יוֹגָה בָּעֵמֶק, שַׁנְטִי בְּלִי חֵשֶׁק, פְּרִיחָה שֶׁל מִשְׁמֵשׁ וְשֶׁסֶק, אֲרוּחוֹת שִׁשִּׁי וְסוֹף שָׁבוּעַ, בְּלִי לִשְׁאֹל עַל מָה וּמַדּוּעַ.
מוּל שֹׁקֶת שְׁבוּרָה שֶׁל אַלְפֵי גְּוִיּוֹת, מוּל זַוְעַת שׁוֹאָה שֶׁחוֹזֶרֶת כְּמוֹ חֲלוֹם רַע, מוּל פִּלּוּג חֲסַר תַּכְלִית, מוּל רֹעַ אִסְלָאמִי מַצְמִית.
אַתְחַלְתָּא בְּלֹא קְדֻשְׁתָּא, אַתְחַלְתָּא מַלְיָא בְּבִיעֲתוּתָא, וּכְבֵיעֲתָא בְּכוּתְחָא הַוְיָא מִלְּתָא דִּפְשִׁיטָא, הֲלֹא דָּא כְּתִיבָא בִּדְבַר עַתִּיקָא קַדִּישָׁא, אֶרֶץ חֶמְדָּתָא דְּאִתְמַלְיָּא בְּאוֹרָיְתָא, מְיֲיחַלׇּא לִמְשִׁיחָא וְלִגְאוּלְתָּא שְׁלֶמְתָּא.
רַבְרְבִין עוֹבְדֵךְ, וְתַקִּיפִין, בִּדְבַר עִירִין קַדִּישִׁין, וּמָאן יֵמַר דְּיָדַעְנָא, וּמָאן יֵמַר דְּמַצִּינָן לְאַיְּתִי סִפְרָא וּלְמֶחֲזֵי, תַּעֲלוּמָה וְלֵית מָאן דְּיִקְרֵי לָהּ, סִטְרָא אֲחָרָא אוֹ עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא? בֵּין קוּדְשָׁא לְחֻלָּא וּבֵינַיְּהוּ מְחֹלָּא לְצַדִּיקַיָּא בְּאִתְכָּסְיָא.

(תַּרְגּוּם: הַתְחָלָה לְלֹא קְדֻשָּׁה, הַתְחָלָה מְלֵאָה בִּבְעָתָה, וּכְבֵיצָה בִּקְעָרָה זוֹ סֻגְיָה פְּשׁוּטָה, הֲלֹא הִיא כְּתוּבָה זֶה מִכְּבָר בְּדִבְרֵי עַתִּיק יוֹמִין הַקָּדוֹשׁ. אֶרֶץ חֶמְדָּה שֶׁהִתְמַלְּאָה בְּתוֹרָה, מְיַחֶלֶת לַמָּשִׁיחַ וְלַגְּאֻלָּה הַשְּׁלֵמָה.
אַדִּירִים מַעֲשֶׂיךָ, וְכַבִּירִים, בִּדְבַר מַלְאָכִים קְדוֹשִׁים. וּמִי יֹאמַר שֶׁנֵּדַע, וּמִי יֹאמַר שֶׁנּוּכַל לִפְתֹּחַ סֵפֶר וְלִרְאוֹת? תַּעֲלוּמָה וְאֵין מִי שֶׁיִּפְתְּרֶנָּה, הַצַּד הָאַחֵר אוֹ רַגְלֵי הַמָּשִׁיחַ? בֵּין קֹדֶשׁ לְחֹל, וּבֵינֵיהֶם מָחוֹל נִסְתָּר לַצַּדִּיקִם).

(תודה ל: מ.מ. ל: א. ול: י.א.א. על הסיוע בדיוק הכתיבה)

1 Comments

  1. הצורך לדעת כמה שיותר, הרצון להבין, נמצא בבסיס קיומה של הברייה האנושית עלי אדמות, אך אולי בעולם הזה אין הסבר לכל דבר, ואת: "וּמָאן יֵמַר דְּיָדַעְנָא, וּמָאן יֵמַר דְּמַצִּינָן לְאַיְּתִי סִפְרָא וּלְמֶחֲזֵי", נשאיר לחיים שאחרי מוֹת הקליפה בה נמצאת כרגע הנשמה.
    שם, בביתה האמיתי, יוסבר וילמד שוב, ומחדש הכל… עד להתנסות הבאה.

    אהבתי

    להגיב

כתיבת תגובה